Jul!

Tiden går fort när man har roligt, och roligt det har man när man är hemma. Eller om inte annat - rätt mycket att göra a.k.a. inte mycket datortid!

Julafton var som vanligt, helt underbart. Åt mest av revbensspjällen på julbordet, gick tomte i byn, öppnade julklappar. Det är den mysigaste traditionen i Järvträsk, tomtarna. Fast det har jag ju berättat så många gånger om redan.

Årets tomte-upplaga här i Järvträsk, jag till vänster.

Fick mer julklappar än väntat, och fina grejer. Det bästa var ändå en västerbottensring, som jag faktiskt hade önskat mig, men trodde inte jag skulle få det för den kostar ju lite. Sen fick jag lite badgrejer, påslakanset, överkast till sängen, prydnadskuddar till soffan, och smycken av alla möjliga slag.

<3

Blev ändå en rätt tidig kväll eftersom att jag sen jobbade i Boliden två dagar i rad, juldagen och annandagen. På många sätt kändes det som första dagen på jobbet igen. Det bor 15 gamlingar där och det var 8 st nya! Men jag jobbade med helt underbar personal, endast vikarier, och det var jättekul. Gick bättre än väntat faktiskt. Efter att ha jobbat mycket inom vården så antar jag att det går snabbare att ta sig in i det. Dessutom gick jag och Jennifer runt i något sorts lyckorus båda två, som jag tror även smittade av sig på den andra vilket gjorde att ruset verkade ännu större än vad det från början var.
Min "gubbe lilla" är iaf kvar där, han är så söt. Han har lite sexuella besvär och kan slänga ur sig lite allt möjligt, men ger också fina komplimanger. Han började även pussa på min arm, drog i tröjan för att försöka se nå bröst och stack in handen under tröjan. Han är snabb och stark när han vill!

Arbeit!

Efter jobbet på juldagen for jag till familjen Hällsten, de bjöd mig på bio och popcorn - hur gulligt som helst! Sen satt jag och Alexandra uppe och pratade halva natten. Välbehövligt "girl-talk" som jag inte har alltför ofta med tanke på att större andelen av min vänskapskrets är av det andra könet.

Har hunnit spela mycket spel här i Järvträsk ändå, som vanligt. Det är mysigt! Christina bakade bullar idag, stora och goda blev dem. Jag är mätt! Tror jag har ätit mer under de här dagarna än jag gjort på en månad i Umeå. 

Spelade bl.a. alfapet hos farmor :)

Imorgon ska vi till Skellefteå, mellandagsrea och sen se hockey med familjen. Jag som bryr mig så mycket om hockey (läs den meningen med ironi!). Men det kan väl vara en kul grej, göra någonting annorlunda med familjen. Sen har jag inte jätte stor koll vad som händer resten av veckan, inte ens vad som händer nyår?

Dexter trivs bra här i Järvträsk, bättre än han gör i Umeå. Han får massor med uppmärksamhet, han kommer nu överens med våran hund Alva, här finns godsaker som inte finns i Umeå (eftersom att jag inte äter sånt) så som - skinka, korv och leverpastej. 

Spännande med fiskar!

Kompisar!

Nej nu ska jag he mig iväg till Pär, han har väntat ett bra tag på mig nu! Anledning att jag varit sååå seg, är att jag skulle bara tvär-he över nå bilder på datorn så jag kunde lägga ut bilder här, men det tog längre tid än väntat för allt bråkade med mig! Varför har man VISTA?!


Ja, nu har jag semester från fint hår och fina kläder, iaf till imorgon ;)

Kommentarer
Postat av: mami

Vista är skit!!! Om jag hade programvaror till denna dator skulle jag rensa den och sätta in XP direkt!

Vista är sååå segt!



Snygg tröja har du i allafall på bilden ;)

De är för goa; Alva och Dexter. Ja, det är väl Alva som är go med Dexter, för han söker ju inte upp Alva:)



Järvträsk är ju bästa placet ever :P



Älskar dig pussgurka( rosenknopp )

2010-12-27 @ 21:34:52
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Thomas

ANNA: Det är ju faktistk så att din dotter kan fixa windows 7 till sig själv och henne alldeles gratis via Universitetet men det har kanske gått förbi henne totalt? :)

Jag undrar dock..vilka var de andra tomtarna? Och tack för ett grymt cathing up blogginlägg ;)

2010-12-29 @ 16:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0