Guldhjärtat

"Det var fredagsmorgon och Amanda stod framför spegeln och gjorde sig klar inför skolan.  Hon plutade med sina vackra fylliga läppar och lade på ett rosaskimrande läppglans. Hon rätade på sig och kollade in i sina stora klargröna ögon som så många tjejer på skolan avundades. En svag bris tog sig in genom det öppna fönstret och lekte glatt med hennes långa bruna hår."

Så börjar min framtida bok, första kapitlet. När jag läser det jag har skrivit är jag fortfarande fascinerad över hur "bok-aktigt" det faktiskt låter. Tänk om man en dag fick gå förbi skyltfönstret till en bokhandel och se ens egna bok på andra sidan rutan. Många har drömmar om att bli kända på något sätt, dock är det väl inte särskilt ofta drömmen handlar om författarskap, men för mig är det så! Att kunna förmedla en känsla med ord. Att kunna med ord få en film att spelas upp i läsarens huvud. 

"Väl framme på skolan gav hon honom en snabb kyss vartefter hon började gå mot klassrummet. Alla som hon gick förbi stannade upp med det de gjorde för att kolla på henne. De tajta jeansen hon hade på sig fick alla killar att följa henne med hungrig blick medan tjejerna kollade på henne med antingen avsmak eller avund i blicken. Amanda njöt av uppmärksamheten och såg till att vicka extra mycket på höfterna när hon plötsligt såg sina två bästa vänner komma skyndade mot henne."

När jag läser dessa korta stycken ur "min bok" så kan jag då måla upp en bild precis hur det ser ut. Kan du?

Kommentarer
Postat av: mami

4.e... idag...just så pass....

Jag har ju läst 4 kapitel och bara längtar efter meeeer. Du har en gåva med ord,och ett eget hjärta av guld. Jag tänker att din huvuvdrolls innehavare har mycket av negativa erfarenheter... precis som du tvingats genomleva. Kanske dags att skriva av dig lite genom henne....



puss prinsessa <3

2010-12-05 @ 08:49:34
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0