Burträsk

Igår var jag som sagt till Burträsk. Det är 10 mil dit, och bussresan tar närmare 2 timmar, men jag tycker inte alls att det är särskilt jobbigt att åka faktiskt. Speciellt inte den bussen, eftersom det oftast är lite folk så att man kan få två säten för sig själv, då är det jättelätt att sova. Och dessutom vaggar det så skönt i en buss. Men jag gissar att efter att ha åkt buss i hela livet så har man väl vant sig.
Det blev så att vi for till Bureå på fest hos Simons kompisar. Jag vet inte riktigt hur det kom sig men det blev i alla fall så att jag höll i lite lekar där. Hade 5 lagtävlingar, ungefär dem jag haft tidigare två gånger i höst när jag haft lekar. Fast de hade inte vissa saker som behövdes till en lek, så fick komma på någonting annat. Tur man har många lekar på lager. Lekarna var omtyckta, och jag tycker ju att det är roligt att vara lekledare så det var helt okej må jag säga =) Däremot att sedan köra hem från Bureå var inte helt okej. Det snöade ju rätt rejält, och det var inte särskilt nyplogat. Så det var spårigt och sjukt halt på vissa ställen. Och nykter som man alltid är så hamnar man ju på att köra, inte mig emot men igår var det faktiskt inte ens roligt.

Nu sitter jag i Umeå igen och försöker samla kraft att duscha och börja sminka mig för kvällens aktiviteter. Ärligt talat är jag just nu lite otaggad, men det kommer väl sen.


Nu har alla tre katterna börjat dricka vatten ur badkarskranen. Dexter drack hur mycket som helst nu när jag kom hem, som om han inte sett vatten förr. Man börjar ju undra om han helt gett upp att dricka ur vattenskålarna?

Kommentarer
Postat av: mami

Ville bara säga att jag ÄLSKAR DIG!

2010-12-18 @ 22:13:20
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0