Sista helgen på den här sommaren.

Jaa, nu är det iaf sista jobbarhelgen. Efter imorgon har jag inget mer jobb på schema iaf. Sen är det en vecka "ledigt" innan skolan börjar om. Dock börjar ju nollningen till veckan så hinner väl inte vara ledig så himla mycket :)
Alltså idag har det varit hektiskt på jobbet. Fast så går det när man vill vara snäll och hinna baka en kaka till gamlern, då ska allt trilskes. En hade trampat runt sitt eget kiss över hela sitt rum så fick skura, och en hade skitit ner sig så blev en dusch där. Åsså var det tvätt att ta hand om etc etc. Men NU har jag lunchrast, klockan är snart halv två och kakan står i ugnen och bör vara färdig lagom till jag kommer tillbaka.
Efter jobbet ska jag åka direkt ner på stan och äta middag med Frida och sen ska vi se inception på bio. Trött som jag är hoppas jag att jag inte somnar, men knepet för att hålla sig vaken är ju - popcorn!!

Som det är nu är jag ledsagare till en tanta 16/månad och en gubbe 12/månad. De är helt olika i personlighet. Tanta hon säger inte så mycket, har svårt att gå framåt och ingen riktig "egen vilja" utan gör det man själv tänkt ut. Gubben däremot är helt verbalt kompetent och man kan sitta och prata med honom länge och väl, han älskar promenader och man kan göra väldigt många olika saker med honom. Dock har han väldigt stark egen vilja, ibland kan man ha planerat någonting han inte känner för och då är det bara att fara hem igen. Jag har hela tiden sagt att jag ska säga upp tanta eftersom att gubben kommer ihåg och saknar mig på ett helt annat sätt. Men jag har insett att det är för svårt när man pluggar att fara hit utan att veta om han kommer att gå med på det man planerat eller inte. Dessutom beror mycket av aktiveterna med han på vädret som nu tyvärr går utför. Såå, jag tror jag nu har bestämt mig för att säga upp gubben istället. För jag har verkligen inte tid att vara ledsagare åt båda. Men det svider ju i hjärtat litegrann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0