Jobb.

Har jobbat både fredag och söndag nu, och mer hoppas jag att det ska bli. Pengar är någonting jag verkligen behöver just nu, faktiskt. Har iaf slutat för idag och sitter och väntar på bussen. Hinner bara hem och sen ska jag ut till nästa buss, ska nämligen till Sanna och Mats för att spela canasta hela natten. Hur ska Sofia hålla sig vaken? Förhoppningsvis petar någon på mig om jag håller på att somna så det borde gå bra, haha! Det är för dyrt att åka taxi, så vi ska försöka hålla oss vakna tills första bussen går imorgonbitti; 05.24. Kommer nog inte kännas så sent, tiden går fort när man har roligt brukar man ju säga.

Hmm, alltså många säger att jag är blåögd nästan för mycket. Jag tror inget dåligt om folk osv. Ibland kanske det inte är det bästa, man kanske failar, får en kniv i ryggen men.. That's me. I vissa situationer kan det nog vara bra att vara blåögd. jag menar, jag hade inte alls haft den bekantsskapskrets som jag har idag om jag inte hade varit så blåögd och trott gott om alla. Jaa, what to say. Att vara blåögd, bra eller dåligt?

Imorgon ska jag iaf till en arbetsterapeut för första gången i mitt liv. Jag hoppas väl att jag ska kunna få någon hjälp med mina probs. Dock tycker jag att jag har det bra, med tanke på omständigheterna. Nog för att andra, t.ex. Ardi säger att jag har massor med problem. Det som är jobbigast är väl det att inte riktigt kunna sova för att man har för ont, och fingrarna. Framför allt pekfingret, aaah! Jag gillar det inte. Är sån konstig smärta också. Tar man inte i ett handtag tillräckligt "rakt" så hugger det till i hela fingret och det känns som det vill ur led. Eller, jag kan inte förklara.

Nej nu ska Sofia gå till bussen så hon inte missar den. Missade nämligen den imorse.. Ååh, så irriterad jag var! Inte tänkte jag på att det var mycket färre resenärer på söndagar så bussen skulle vara tidigare.

Kommentarer
Postat av: mami

Hjärtat, visst försöker du att ha rejäla vilonätter, sjukdomen blir mer smärtsam om man har oregelbunden dygnsrytm, så spela inte hela nätterna, lite sömn, skoldagar, extra jobb osv. Det är en "djävulsk" sjukdom som inte syns, men som är otroligt handikappande om man har "otur". Se till att få den hjälp du så väl behöver för att kunna leva ett bra liv. Älskar dig!

2009-11-09 @ 06:59:23
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0