Snart studenten.

Pengar försvinner snabbt.
I fredags for jag, Bond, Björn och Pär till Umeå och shoppade =)
Jag köpte faktiskt inga kläder men allt annat i princip.
Köpte två riktigt snygga skopar iaf.
Nu ska jag bara lära mig gå i dem också.

Den här helgen har i övrigt varit väldigt händelselös.
Fast det kan ju vara bra att ta det lugnt någon gång också.
Nästa helg är det ju toxic och sen är det talludden helgen efter det.
Sen är det studentveckan.
Alltså vaa?!
Jag tar snart studenten.
Känns jättesorgligt att måsta skiljas från alla osv.
I nian tyckte jag inte det var så hemskt, grät inte en enda tår.
Fast det var nog mycket för att jag visste att hela våran klass ändå skulle till Arvidsjaur så de skulle ju inte försvinna.
Nu kommer man nog inte ens att träffa hälften av klasskompisarna igen.
Och alla andra vänner man har här, man skiljs ju från alla.
Samtidigt så längtar jag hur mycket som helst till Umeå nu.
När man har tråkigt kan man när som helst fara över till någon bara för ett tag.
Man behöver inte köra flera mil för att träffa någon.
Hörde av en kompis att första veckorna i Umeå är viktigast, det är då man ska lära känna alla.
Och jag ska verkligen se till att ta vara på tiden och träffa nytt folk!
Fast det känns ändå skönt att veta att Feffo ser framemot att jag flyttar till Umeå, se helt ensam kommer jag hursomhelst inte att vara.

Och jag börjar jobba veckan efter studenten om allt blir som det är planerat.
Har inte fått något schema än men han trodde att jag skulle få jobba midsommar.
Känns som att jag kommer jobba så sjukt mycket i sommar, fast är kanske lika bra egentligen.

Idag måste jag skriva klart miljörapporten till Alice.
Den blir ju så sjukt fet, jag orkar inte.
Vem bryr sig ändå?
Och imorn måste man se till att göra både religion och kemi.
Men på torsdag ska betygen vara satta!!

Måste bara säga att den här låten är hur bra som helst.
Massari - Real Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0