Om jag kunde drömma.

Känns ju värt att ha bilen i Arvidsjaur när vi ändå inte fick sluta nå tidigare.
Så nu har jag håltimme och sen ska jag lyssna på några redovisningar innan jag får fara hem.
Känns ju, värt..?

Igår blev ändå en helt okej kväll måste jag säga.
For till Johan efter skolan, var ett tag sen =)
Som vanligt for vi till Edlunds och spelade spel.
Plus att jag tror att jag åt dem ur huset faktiskt.
Och Bond färgade mitt hår så att nu slipper jag att folk skrattar åt det oranga som var.
Så nu är jag mörkhårig igen, som vanligt ser det nästan svart ut men det är mörkbrunt.
Me like!

Efter att vi spelat alias en vända och vi hade fått dumförklara Bond för att hon trodde att en kolumn var höger parentes så for vi och våldgästade Fransson och Pär lite.
Blev inte långvarigt eftersom att vi (var väl mest jag men) ville fara och spelade lite basket.
Det var kallt och blåsigt men det var riktigt roligt.
Det är tur man alltid har en basketboll i bilen =)

Jag vill inte ha matteprov på torsdag.
Det här kapitlet är verkligen inte lika lätt som det förra och, näe..
Fast när den här veckan är slut är det inte kvar så mycket att plugga.
Och det är riktigt skönt!
Så man skulle ju ha gjort ett sista ryck och varit ambitiös nu.
Tur vi är "ledig" fredag iaf!

Jag har grymt mycket inspiration till att skriva min bok eller en novell eller någonting nu.
Vissa scenarion spelas ständigt upp i huvudet och, det skulle bli så bra.
Men tiden finns inte alls för tillfället måste jag säga.
Det är så mycket man vill men så lite man får.

Alltså det finns många nackdelar med att ha EDS (Ehlers-Danlos Syndrom).
Många små problem som folk inte förstår.
Som att (i princip) ständigt frysa, går inte snabbt skriva nu eftersom att fingrarna är isbitar, trots att jag t.o.m. har jacka på mig! Och ja, jag har fortfarande långkallingar!
Att vakna om nätterna och känna hur det smärtar i alla leder, vissa nätter går bättre men vissa är det bara hemskt.
Alla små blåmärken och sår man får av ingenting, faktiskt lite smått irriterande.
Att sitta i en biosalong eller liknande med fötterna nere på marken en hel film, då snackar vi riktig smärta!
Fast hur ofta klagar jag?
Visst säger jag aj ibland när vissa saker gör ont, men jag går då inte runt och klagar all the time.
Jag menar, det finns de som har det värre.
Men är det någonting som jag skulle kunna säga om EDS som är positivt så är det att man får drömma så sjukt mycket.
"Om jag kunde drömma."
Eftersom man ständigt vaknar och aldrig kommer in i djupsömn så drömmar man mycket mer.
Jag gillar mina drömmar..

If you never try you`ll never know.

Kommentarer
Postat av: mamma

Jo, det finns mycket nackdelar (ganska roligt, bara den komentaren) Men fördelan är att vi har en aldrig sinande källa till att skriva böcker... eller hur?! Just att sitta på bia eller vart som helst utan att få knåra ihop sig är jobbigt. Just för att man vill låsa fast kroppen en stund. tar så mycket energi för kroppen att bara hålla ihop oss i vårt eget skinn. Skulle kroppen bestämma så skulle alla ben ligga i en hög på golvet och skinnet skulle själv ha "vandrat vidare"

puss

2009-05-14 @ 09:15:33
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0