Snuskgubbar och tjollertanter.

Natten lördag-söndag blev en kort natt.
Kunde inte alls somna lördagkväll, såg dagen efter att jag hade somnat typ halv1 (skrev sista sms'et då).
Sen upp kl5.
Och eftersom det nödvändigtvis var tvunget att bli sommartid så blev det ju som att vakna kl4 >.<
For till jobbet i Boliden, inte alls särskilt pigg men såg ändå framemot att få fara dit, är så kul :)

Sen när jag var där, en gubbe han är ju för söt.
När jag matade han satt han och tjollra om att han var på en sjö någonstans.
"När kom du hit till sjön?" frågade han mig. "När jag såg dig komma hit till sjön, då trodde jag att det var ett lyckhus."
Då skrattade jag och frågade vad han menade och då sa han "Ett lyckoland."
(För er som inte vet, de är helt dementa på det där stället, mer eller mindre.)
När jag skulle gå tog han tag i min hand och sa att jag inte fick gå.
"Gå inte, lägg dig här med mig."
Sagt och gjort, jag la mig breve han. Nej skoja bara, jag skrattade bara åt han och gick därifrån :p

Senare på dagen var vi till den där gubben igen.
"Inga kläder." utbrast han då.
Vi förstod inte vad han menade riktigt men då förklarade han med ett pekande finger på mig.
"Hon ska inte ha några kläder."
What? Vilken snuskgubbe! :p

Sen pekade han på hon jag jobbade med och undrade vad hon hade där.
Vi förstod inte riktigt vad han menade.
"Jag måste känna vad du har där."
Då förstod vi vad han menade, kanske för att han sträckte sig allt han kunde efter brösten.
När han inte fick då kolla han på mig och sträckte handen mot mig.
"Men där måste jag känna."

Dessutom nöp han ju en baki stjärten så fort man vände ryggen mot.
Fast han var inte ensam om det.

Sen när jag skulle gå och hämta matvagnen så satt det massa tanter och gubbar utanför matsalen.
(Såna som inte var dementa).
"Menooh ändå vilka vackra ögon du hade flicka lilla." utbrast en.
Jag kunde inte annat än att le då och då utbrast nästa.
"Och vilka fina tänder!"
När jag gick därifrån hörde jag hur de satt och sa tänder och ögon omvartannat, tills en tredje sa:
"Men vilket hår!"
Jaa, jag blir lätt glad :p

Jag gillar att jobba i Boliden måste jag säga.
Tiden går riktigt fort (blev t.o.m. lite övertid igår) och det är varierande, så man har alltid kul :)
Jag ångrar verkligen inte att jag tog jobb där i sommar.

Nog om det.
Inatt har jag sovit hela natten, och jag har sovit riktigt hårt.
Sova på riktigt?!
Det kändes så konstigt att första gången jag vaknade till var när Jens väckarklocka ringde.
Men alltså, nackdelen med att sova i Arvidsjaur en hel vecka är att man typ vänjer sig vid att sova så länge.
Så ja, imorse försovde jag mig.
Kanske inte så mycket men tillräckligt mycket för att känna stressen!

Snart är det onsdag och 1 april ;)


Kommentarer
Postat av: Lina

Haha det låter faktiskt som ett riktigt roligt ställe att jobba på:)

2009-03-30 @ 13:06:18
URL: http://lillstintan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0