Läsa.

När man börjat läsa en bok så är det verkligen svårt att göra någonting annat. Jag längtar verkligen till ikväll när jag slutat jobba så jag kan fortsätta läsa "när jag hör din röst". Jag brukar ju alltid sola när jag ska sova på jobbet, men ikväll ska jag inte göra det. Jag vill så mycket hellre läsa. Kommer väl förmodligen ligga vaken till sent inatt, tills jag har läst ut boken. Vilken nörd jag känner mig som. Men både jobb och böcker fungerar som en bra verklighetsflykt I guess. Då känns allting så enkelt och bekymmerslöst. När man inte har någonting att göra, det är då man börjar se alla problemen osv.
Det vore kul om man kunde bli författare. Fantasin finns ju där och nu när jag har börjat läsa rätt mkt igen har jag börjat tänka mina tankar på ett mer berättande sätt, som om man skriver en bok i skallen om sitt eget liv. Okej, det var kanske det kontigtaste jag sagt hittills men det är faktiskt lite så. Om jag bara hade haft tid hade jag gärna både läst och skrivit oftare. Men nu ska jag läsa ut twilight-serien innan jag börjar något nytt projekt.

Okej nu tjollrar jag bara. Ska packa ihop mina grejer och fara på jobbet istället.

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag förstår att du inte kan sluta läse den boken:) Jag läste typ konstant i fem dagar tills jag läst ut hela serien:)

2009-07-20 @ 14:16:23
URL: http://lillstintan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0