Sthlm! =)

Uppdatering från Sthlm.
I fredags slutade jag jobba kl21 och då var det bara sätta sig i bilen för då for jag och Jens ner till Sthlm. Har haft grymt roligt de dagar jag har varit här måste jag säga, trots att Max (Jens kusin) är ungefär världens dåligaste förlorare ;) Och gårdagens citat var helt klart "Men kyl ner könet förfan!" Jag har hunnit med lite shopping också, lite pengar måste man ju få spendera när man har jobbar i princip hela sommaren ;) Har köpt en kjol, ett par jeans (wrangler), två toppar och ett linne. Haha, och Jens höll på att dö när jag var inne på Cubus, men 50minuter på Cubus är ju ingenting, eller hur Bond? ;) Påtal om Bond, hon bor i Karlstad nu! Och jag kan verkligen inte förstå hur jag ska klara mig utan henne nu, kan inte ens fixa luggen själv ju (ja, jag provade i lördags = fail!)

Vad tiden går snabbt, jag flyttar om typ två veckor. Lilla jag, flyttar hemifrån, till en stor stad (ja, jämfört med Järvträsk är Umeå väldigt stort). Hur ska jag klara mig utan mamsen. Jag har ju verkligen världens underbaraste familj har jag insett. Är alltid lika kul att vara hemma och hitta på saker med familjen. Tack och lov finns det ju vissa som tar emot mig med öppna armar direkt jag kommer till Umeå.

I sju veckor har mitt liv varit sjukhemmet i Boliden, och nu är det över. Det känns så himla tråkigt, för det var ungefär världens bästa arbetsplats. Finns ju vissa citat därifrån som gamlingarna sagt som man inte kommer att glömma.

"Jag bad dig att ligga med mig tre gånger igår."
"Ja, och inte gick det så bra."
"Nej, men ikväll då?"

"Jag har en stor pillefjong!"
"Näe hörrudu, den är ganska liten."
"Du! Vänd dig om så ska jag tryck in han i rumpan på dig så ska du få känna på stor!"

"Men älskade, visst ska du vara här med mig."

"Ursäkta rapet det kom från gapet."

"Kom hit så jag får lukta på dig. Men blås så jag får känna lukten!! . . . . Men uuusch vad du luktar sprit, var är festen?"

Jag vill knappt tänka på att det är över nu, och jag kommer att sakna Jennifer nå grymt mycket! Det finns få tjejer man connectar med så där snabbt, tur det inte är så långt till Umeå, right Jen? ;)

Jag är kanske egentligen en stadsmänniska. För egentligen, jag gillar inte snö, skoter och uteliv på vintern. Jag gillar inte heller att fiska eller gå i skogen. Jag gillar att ha nära till allt och alla. Ändå älskar jag Järvträsk, men jag är rädd att jag ska gilla stadslivet för mycket för att ta mig tillbaka dit. När t.o.m. alla man umgås med säger att man är mer en stadsbo. Men det återstår väl att se, I guess.

Sen vill jag bara påpeka att jag är inte kaxig!

Well, nu är det inte många dagar kvar i Sthlm. Far härifrån fredag verkar det som. Var tänkt torsdag men, jag har tydligen inte så mkt säga till om. Dock har Jens fått feber (vilket inte är särskilt ovanligt), så vi ser väl vad som händer.

Kommentarer
Postat av: mamsen

Det viktigaste är att du trivs med ditt liv inte att du bor i Järvträsk, även om de skulle vara trevligt;) Älskar dig!

2009-08-12 @ 15:27:33
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0