Talang.

Fredag, vilken trevlig dag.
Sista kemiprovet är gjort nu, Wieeho! :D
Och Lars-Håkan hade gjort världens roligaste dikt till våran klass, med rim och allt.
När jag orkar ska jag skriva upp hela här så ni får läsa ;)
Och varför gjorde han det?
Jo för att jag skrev ett sms till han i torsdags att jag tyckte att han borde göra en sån dikt till våran klass, men trodde aldrig att han skulle göra en, och verkligen inte så där ambitiöst.
Alltså.. Jag måste skriva den här så fort jag har tid, den var kul!

Efter skolan for jag hem till Järvträsk.
Skrev och frågade Pär om han och Bella ville ut och gå med jag och Alva.
Yes, sagt och gjort.
Sen följde Sofie med en bit.
Vilket väder det har varit idag alltså! (Haha, kan verkligen höra mig Pär säga just det där).
Var riktigt härligt ute.
Enda som var mindre trevligt var när Alva hittade nå konstigt som hon började äta på.
Såg ut som en stor mussla eller nå och det var nå gegg som hängde ut från hennes mun.
Så jag var ju tvungen slita ut det ur hennes mun.
Kände det hårda skalet mot min hand, och att det var lite trasigt för jag kände det mjuka i musslan.
Trodde jag!
När jag fick ut det ur hennes mun såg jag det var en bit av en ihoptorkad fisk.
Det mjuka jag hade känt var tarmarna och det.
Fiskhuvudet följde också med ut ur hennes gap.
Och det var det jag hade tagit i?
Fy så äckligt!!

Efter promenaden for vi upp till farmor som fyller 69år ^^
Åt middag osv.
Sen for jag, Sofie, Pär och Jens till Hampus och såg talang bl.a.
Sen såg vi våra filmer från foto- och filmkursen vi gick i Järvträsk i typ sexan eller sjuan? :p
Alltså, vaa?
Vad höll vi på med? xD

Det har varit en bra dag, en bra kväll.
Men vad annat kan man förvänta sig när man är i Järvträsk liksom? :)
Och imorn blir det Lycksele.
Jag kommer inte vara pigg, fattar inte hur jag ska orka köra hem på kvällen.

Kommentarer
Postat av: Matilda

For your information så gjorde han dikter på nästan alla våra prov, utan att vi behövde skicka något sms, haha. Jag fick till och med en helt egen dikt som endast handlade om mig och när jag "försökte" spränga skolan :b Han höll tal för oss på balen också.

2009-04-26 @ 09:56:55
URL: http://matildalidstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0